Każdy lubi być doceniany, z roku na rok rośnie świadomość pracodawców, że warto dbać o swoich pracowników, dlatego decydują się zapewnić im benefity. Są to pozapłacowe świadczenia stanowiące dodatek do wynagrodzenia za wykonywaną pracę,. Zwykle są częściowo lub w pełni finansowane przez pracodawcę.
Pracownicy są mniej zmotywowani do pracy niż przed rokiem – takie są ogólne wnioski z kilku raportów badających samopoczucie pracowników oraz działania pracodawców. Co robić?
Ponad połowa pracowników (64 proc.) oczekuje wsparcia od pracodawców w związku z inflacją. Tam, gdzie presja płacowa jest duża lecz podwyżka niemożliwa, firmy sięgają po benefity. Najbardziej oczekiwane są bony do sklepów spożywczych i darmowe obiady
Dopłaty do dojazdów, dofinansowanie posiłków, opieka medyczna i psychologiczna, praca zdalna, elastyczne godziny pracy – to najpopularniejsze świadczenia pozapłacowe ubiegłego roku.
Obdarowani pracownicy nie znają wartości oferowanych benefitów, natomiast pracodawcy nie sprawdzają zadowolenia z oferowanych benefitów – to błędy popełniane przy motywowaniu pracowników związane z benefitami.
Unijne prawo zmierza w kierunku zobligowania pracodawców do komunikowania w ofercie pracy widełek płacowych przewidzianych na danym stanowisku. A co z ofertą benefitową? Czy warto pisać o benefitach pracowniczych już na tym etapie?