SmartLunch jako nowy czynnik motywujący do pracy

SmartLunch jako nowy czynnik motywujący do pracy

O tym, jak skutecznie motywować pracowników pisaliśmy już wielokrotnie, ale temat wciąż nie traci na aktualności. Tym razem odpowiemy na pytanie: czym właściwie jest motywowanie? 

To element zarządzania, który polega na takim wykorzystywaniu mechanizmów motywacji, by zapewniały zaangażowanie pracowników na rzecz sukcesu organizacji, zachęcały do podnoszenia kwalifikacji i dawały satysfakcję z pracy. Polega na wpływaniu na postawy i zachowania człowieka za pośrednictwem określonych bodźców1. Możemy wyróżnić motywowanie wewnętrzne i zewnętrzne, a właśnie to drugie powinno stać się jednym z priorytetów pracodawców. 

O trzynastu czynnikach, które skutecznie motywują do pracy mówiliśmy już wcześniej. Tym razem chciałabym skupić się na wyłącznie na tych, które korelują z wdrożeniem do firmy SmartLunch.

Jakość benefitu 

Nie jest tajemnicą, że w dzisiejszych czasach dodatkowa gotówka nie jest wystarczającą zachętą do efektywnej pracy. Pieniądze nie są rozwiązaniem kreatywnym a krótkoterminowym - nagrodzona osoba szybko je wyda i nie wzbudzą w niej tyle pozytywnych emocji, co prezent rozłożony w czasie2. Zamiast najprostszym sposobem podnieść pensję o 100 czy 200 zł, można zastanowić się, jak rozsądniej zainwestować środki w rozwój pracownika czy pracowniczki. 

Zapewnienie kadrze pracującej atrakcyjnego benefitu jest stosunkowo świeżym narzędziem motywowania. Popularność zyskało na początku lat 2000, natomiast jego zalążków można się dopatrywać już w PRL-u (paczki świąteczne, wczasy zakładowe). Należy jednak pamiętać, że benefit, choć naprawdę ważny w procesie motywacyjnym, musi być dobrany rozważnie. W drugiej dekadzie XXI wieku nie wystarczy już zaproponowanie standardowego pakietu, na który składają się ubezpieczenie zdrowotne, karta sportowa czy owocowe poniedziałki. Apetyt rośnie w miarę jedzenia, więc jeśli firmy chcą naprawdę zyskać, muszą postawić na rozwiązanie innowacyjne i świeże. A takim właśnie jest SmartLunch. 

Według badań przeprowadzonych przez portal pracuj.pl, 59% zatrudnionych oczekuje od pracodawcy obowiązkowych przerw na obiad, a 55% wymaga dofinansowania do posiłków pracowniczych3. Nie należy lekceważyć tego wyniku, ponieważ może doprowadzić do przełomu w rankingu najbardziej pożądanych benefitów. W 2019 r. dwa pierwsze miejsca zajmowały kolejno: prywatna opieka zdrowotna (wskazało ją 91,2% badanych) i ubezpieczenie na życie (78,1%)4. Świadczy to o wysokim przywiązaniu Polaków i Polek do kwestii związanych ze zdrowiem. Warto także pamiętać o zwiększającej się świadomości żywieniowej wśród naszych rodaków. Jak podaje CBOS, 80% uważa, że odżywia się zdrowo lub bardzo zdrowo5, co wskazuje na wzmożone zainteresowanie doborem prawidłowej diety. 

Dlaczego SmartLunch, a nie inny benefit? 

Jeśli interesuje Cię pomysł wprowadzenia do firmy benefitu w postaci żywienia zbiorowego, w Twojej głowie na pewno pojawia się pytanie, dlaczego wybrać właśnie naszą aplikację i w jaki sposób miałaby wpłynąć na poziom motywacji wśród osób zatrudnionych. 

Świeżość 

SmartLunch na rynku benefitów działa dopiero od kilku lat. Jest więc innowacją, zarówno w swoim celu, jak i w formie. Nie wszystkie firmy zapewniają dofinansowanie do posiłków pracowniczych, a jeżeli już to robią, to znacznie popularniejszymi rozwiązaniami są karty lunchowe czy obiady w zakładowej stołówce. Są to jednak opcje dobrze znane, a coś powszechnego nigdy nie będzie tak przyciągało uwagi jak nowość. 

Czym SmartLunch różni się od standardowej stołówki? 

Atrakcyjnością. Według raportów, Polska zajmuje dopiero dwunaste miejsce w Europie pod względem budżetu przeznaczanego na posiłki spożywane w restauracjach. Dodatkowo, nasza siła nabywcza wynosi zaledwie 51,5% średniej europejskiej6. Można więc stwierdzić, że tzw. “jedzenie na mieście” w naszym kraju jest po prostu luksusem. 

Biorąc pod uwagę powyższe dane, łatwo można sobie wyobrazić, jakim udogodnieniem byłoby pojawienie się uznanych, lokalnych restauracji w miejscu pracy. Właśnie to umożliwia wdrożenie SmartLunch. Każdy użytkownik i użytkowniczka może samodzielnie wybrać smaczny posiłek z szerokiego menu naszego partnerskiego restauratora. Dbamy o brak monotonii i urozmaicenie, rotacje dań są więc standardem. Konkluzja jest prosta: o ile przyjemniej jest mieć wybór i zamówić ulubiony posiłek niż zadowalać się narzuconym z góry obiadem zaproponowanym przez personel w zakładowej stołówce. 

Atmosfera w zespole

Nie zapominajmy o ważnym czynniku motywacyjnym, jakim jest atmosfera panująca w zespole. Nic tak nie demotywuje, jak 40 godzin tygodniowo spędzonych wśród osób, które nas nie doceniają i nie akceptują. Dla pracodawcy poprawne stosunki wśród zatrudnionych powinny być więc jednym z priorytetów - zgrany zespół jest gwarantem poczucia solidarności i wzajemnej odpowiedzialności za powierzone obowiązki. Jak więc pomóc pracownikom i pracownicom w zintegrowaniu się? Na pewno świetnym rozwiązaniem są imprezy i wyjazdy integracyjne. W czasach pandemii są one jednak znacznie utrudnione, warto więc poszukać innej drogi. 

Z pomocą przychodzi SmartLunch. W Polsce celebracja jedzenia jest uwarunkowana kulturowo, ludzie uwielbiają spotykać się przy stole, święta obchodzone są wśród ogromnych ilości rozmaitego jedzenia. Zamiłowanie do wspólnych posiłków warto wykorzystać w procesie integrowania zatrudnionych osób. Nasza aplikacja ułatwia sprawę o tyle, że posiłki przyjeżdżają o konkretnej godzinie, w konkretne miejsce - użytkownicy spędzają więc przerwę obiadową w szerokim gronie. Mogą ją przeznaczyć na rozmowy, żarty, a nowo zatrudnieni mają idealny pretekst do podjęcia kontaktu - mogą po prostu skomentować otrzymany posiłek. SmartLunch jest więc benefitem sprzyjającym budowaniu relacji między współpracownikami, a jak pisałam wcześniej, przyjazna atmosfera w zespole to najbardziej przystępna, a dodatkowo niematerialna zachęta do pracy. Więcej możesz dowiedzieć się w poradniku jak dbać o dobrą atmosferę w pracy.

Czy wdrożenie SmartLunch naprawdę może motywować? 

Jak najbardziej tak. Benefity pracownicze powoli stają się standardem w wielu firmach, warto więc postawić na innowację, którą jest właśnie SmartLunch. Wychodzimy poza sztywne ramy klasycznych dodatków pracowniczych. Wdrożenie naszej aplikacji jest dla zatrudnionych osób jasnym sygnałem, że pracodawca dba o jakość oferowanych “nagród”, co sprzyja poczuciu doceniania i buduje zaangażowanie w dobro firmy. Jeśli zastanawiasz się, jak skutecznie i nieszablonowo podnieść poziom motywacji, SmartLunch to rozwiązanie, którego szukasz. 

Przypisy:

1. pl.wikipedia.org/wiki/Motywowanie

2. pulshr.pl/zarzadzanie/pieniadze-nie-motywuja-pracownikow-zatem-co,65567.html

3. media.pracuj.pl/78522-polacy-o-jedzeniu-w-pracy

4. gowork.pl/poradnik/rozwoj-osobisty/benefity-pracownicze-i-ich-wplyw-na-motywacje/

5. cbos.pl/SPISKOM.POL/2019/K_106_19.PDF

6. money.pl/gospodarka/polak-je-w-domu-do-restauracji-zagladamy-czesciej-tylko-od-rumunow-i-https://serbow-6453127527597697a.html 

To może Cię zainteresować

No items found.