Znamy półfinalistów III edycji konkursu People Innovation
To nie były łatwe decyzje, ale po długich i burzliwych dyskusjach, kapituła konkursu wybrała najciekawsze projekty zrealizowane w obszarze szeroko rozumianego HR. Przedstawiamy 19 półfinalistów.
W ramach tegorocznej edycji plebiscytu People Innovation wpłynęło do nas 80 projektów z firm z całej Polski. Najczęściej projekty dotyczyły kwestii rozwoju pracowników, poprawy komunikacji, ale także dbania o wellbeing i docenianie pracowników.
Poniżej w kilku słowach prezentujemy tematykę projektów, które zakwalifikowały się do półfinału. Autorzy i autorki 10 z nich znajdą się w finale tegorocznej edycji People Innovation i będą mogli zaprezentować swoje projektu podczas konferencji, która odbędzie się 24 października w Hotelu Ibis Styles we Wrocławiu.
Kup bilet - liczba miejsc ograniczona
Dokładny opis przebiegu każdego z wymienionych poniżej projektów opublikujemy w e-booku, który wydamy po zakończeniu III edycji People Innovation.
W półfinale znalazły się*:
Mikser - North.pl
W ramach realizowanego projektu pracownicy mogą dowolnie się “miksować”, czyli spędzić dzień w innym, wybranym dziale. Celem jest poprawa komunikacji między pracownikami różnych działów, lepsze zrozumienie procesów zachodzących w firmie oraz realizowanych działań i projektów. Pokazanie, w jaki sposób pracownicy pozostałych działów przyczyniają się do realizacji wspólnych celów.
EDU Sfera - Riser Sp. z o.o.
To program edukacyjny promujący pracę w budownictwie, realizowany w ścisłej współpracy z pracownikami firmy, którzy dzielą się swoją wiedzą i pasją do budownictwa. Firma od wielu lat angażuje się we współpracę z lokalnymi szkołami i szeroko pojętą oświatą, aby dzielić się wiedzą i promować zawód budowlańca.
Gang Potęgusiów - KatalogMarzeń.pl
Cel projektu to stworzenie okazji do dostrzegania wartości organizacji w codziennej pracy i identyfikowania się z nimi. Sprawienie, że pracownicy rozumieją, znają i dostrzegają wartości organizacji w codziennych działaniach w atmosferze zabawy. W tym celu powstała gra „Gang Potęgusiów”.
Lead Positive Challenge 2: Budujemy na zielono - Leroy Merlin
Celem projektu jest wzmacnianie firmowej Kultury Dzielenia Się oraz zaangażowania pracowników w wolontariat. Zachęcanie pracowników do rozwoju: wzmacnianie umiejętności współpracy i zarządzania projektami oraz przedsiębiorczości, kreatywności i samodzielności. Budowanie społeczności ambasadorów CSR w firmie poprzez inicjowanie i realizację projektów na rzecz zrównoważonego rozwoju.
BlueNawigacja czyli przyjazny proces offboardingu - Bluerank
Cel projektu to wsparcie pracownika w procesie odejścia z organizacji poprzez stworzenie usystematyzowanego procesu offboardingu, który zapewni mu kompleksową pomoc w tym czasie.
Nowe podejście do wellbeingu w odpowiedzi na wyzwania pandemii, wojny, inflacji i świata BANI - Gaspol SA
Projekt ma na celu wsparcie pracowników w obszarze dbania o dobrostan. Dzięki jego realizacji udało się zdiagnozować dużą potrzebę dalszego rozwijania oferty dla pracowników w obszarze wellbeingu. Takie inicjatywy spotykają się z otwartością i entuzjazmem pracowników.
Graj o Tron- Zarządzania Bon Ton - Samsic Sp. z o.o.
Celem projektu było wzmocnienie kobiet, które powracają na rynek pracy po urlopach związanych z macierzyństwem, koniecznością opieki nad osobami zależnymi lub są w martwym punkcie swojej kariery zawodowej. Narzędziem, które zostało wdrożone jest gra dla kobiet, oparta o proces coachingowy.
MoodUp academy - Mood Up
To autorski program stażowy, który odbywa się co roku w okresie letnim od czerwca do września. Stworzony został z myślą o młodych, ambitnych ludziach, którzy chcieliby rozpocząć swoją przygodę z IT, ale na każdej rozmowie rekrutacyjnej spotykają się z wymaganiem kilku lat już odbytego doświadczenia w branży.
#Well-being challenge 2022 - Ailleron
W ramach projektu autorzy zachęcają pracowników do aktywności fizycznej, zadbania o swoją dietę i mental health, redukcje stresu oraz znalezieniu czasu na relaks. Celem jest edukacja i budowanie świadomości dbania o swój dobrostan, zdrowie psychiczne i fizyczne.
“From Head to Toe” - “Od stóp do głów” - OpsTalent Spółka z o.o. sp.k
Kasia Cisar, Chief Wellbeing Officer zdefiniowała trzy “Filary Wellbeingu”: Możliwości, Rozwój i Uznanie. Założeniem projektu jest zadbanie o poziom wellbeingu poprzez realizację poniższych celów, z których każdy jest ściśle związany z jednym z filarów.
Wstęp do kultury w Craftware - Craftware sp. z o.o.
Cel projektu to zwiększenie świadomości na temat firmy u przyszłego pracownika, który przyjął ofertę od Craftware i jest w okresie przed rozpoczęciem współpracy. Jak również zbudowanie poczucia “już nie mogę się doczekać aż rozpocznę pracę dla Craftware”.
„Przyjaciele nie liczą chromosomów – razem dla Oli!” - Ekoenergetyka-Polska S.A.
To akcja edukacyjno-charytatywna, która została zorganizowana z okazji Światowego Dnia Zespołu Downa. Głównym celem akcji było wsparcie Oli z Zespołem Downa. Działania zaktywizowały pracownikom w pomoc dziewczynce.
Aplikacja Xebia Smile – wyślij komuś słowa uznania - Xebia Sp. z o.o.
Pracownicy potrzebują docenienia. Raport Siła Docenienia wskazuje, że 99% ankietowanych uznaje docenienie w pracy za ważne, jednak tylko 54% z nich rzeczywiście go doświadcza. Mając to na uwadze, firma stworzyła Xebia Smile, czyli aplikację, której celem jest maksymalne uproszczenie doceniania kolegów i koleżanek z pracy.
Kultura Komunikacji: Klucz do Harmonii w Organizacji" - czyli wzmacnianie kultury organizacyjnej przez poprawę komunikacji wewnętrznej. - Pasibus Sp. z o.o.
Celem projektu jest wzmacnianie kultury organizacyjnej przez poprawę komunikacji wewnętrznej. Odpowiednia komunikacja wewnętrzna kształtuje kulturę organizacyjną dającą pracownikowi poczucie przynależności oraz wpływu na działania całej organizacji.
Tipper - wywrot(k)owy projekt digitalizujący kudosy i podnoszący morale! - Clearcode Services S.A
Cel projektu to wzmocnienie kultury doceniania wśród pracowników Clearcode, poprzez stworzenie i wdrożenie nowego benefitu w postaci aplikacji do przesyłania elektronicznych podziękowań, gratulacji lub słów uznania.
Bring Your Own Friend to Avenga - AVENGA IT PROFESSIONALS
W tym działaniu celem jest promowanie marki Avenga, jako pracodawcy, który inwestuje w talenty i daje możliwość przebranżowienia się i rozpoczęcia kariery zawodowej w branży IT - wykorzystanie “employee advocacy” - promowanie Avenga przez pracowników i współpracowników wśród członków ich rodzin, przyjaciół i znajomych.
#GetInvolved: #AI_Guild - STS S.A
Projekt #GetInvolved. zrzesza pracowników, którzy poza standardowymi obowiązkami, chcą się zaangażować w dodatkowe działania na rzecz organizacji. W ramach #GetInvolved zrealizowano już np. Bank Pomysłów czy Demo Days. Najnowszym projektem jest #AI_Guild, czyli gildia skupiona wokół tematu sztucznej inteligencji.
VOLVO HEALTH CHALLENGE 2023 - Volvo Trucks Poland/Polska
Volvo Health Challenge. Volvo Health Challenge, to już 3. edycja wyzwania, do którego pracownicy firmy dołączają dobrowolnie i z ogromnym entuzjazmem. Jest to inicjatywa oddolna, zgłoszona przez pracowników w ramach projektów BIG5 mających na celu wyłonienie innowacyjnych projektów przedstawianych przez pracowników Zarządowi.
Program wsparcia rozwoju pracowników i firmy – Talent Management w ecom. - ecom sp. z o. o.
Talent Management w ecom to program wsparcia rozwoju pracowników. Jego głównym celem jest stworzenie transparentnej i efektywnej przestrzeni działaniom związanym z rozwojem zawodowym.
Półfinalistom gratulujemy i dziękujemy wszystkim tym, którzy zgłosili swój projekt do tegorocznej edycji konkursu.
Zapraszamy na konferencję
*kolejność przypadkowa