Zmiana i innowacyjność to fundamenty konkursu People Innovation
Katarzyna Patalan

Zmiana i innowacyjność to fundamenty konkursu People Innovation

Monika Woźnica została laureatką pierwszej edycji konkursu People Innovation. Wygraną zapewniła jej realizacja projektu "Holistyczny pakiet benefitów" w firmie Future Processing. Konkurowała z 58 niezwykle ciekawymi projektami z obszaru HR.

Na pudle znalazły się także Anika Osmólska, która zrealizowała projekt "Trafiit Pathways" TRAFFIT oraz  Anita Koralewska-Ratajczak, autorka "Manager of Choice – projektu rozwoju kadry zarządzającej" w Raben Group.

Jestem w szoku i bardzo, bardzo wzruszona - to pierwsze słowa Moniki Woźnica po otrzymaniu nagrody. - Cieszę się, że być może udało nam się kogoś zainspirować, by inwestować w prostotę. Nie warto skupiać się na tym, co robi konkurencja - warto szukać wewnątrz organizacji, bo tu jest potencjał. 

Nagrody trafią również do firm, które zajęły czwarte i piąte miejsce, a są to kolejno: Anna Szlawska-Witczak - projekt "Całym sobą poczuj FLOW" Credit Agricole Bank Polska S.A. oraz Amanda Wojtal - projekt "Aplikacja mobilna Hexar dla pracowników Wielton S.A." Wielton SA

Pierwszy taki na rynku HR

Dokładnie 58 projektów zostało zgłoszonych do pierwszej edycji konkursu People Innovation. Członkowie kapituły mieli trudny orzech do zgryzienia, bo zrealizowane działania nie dość, że były bardzo różnorodne, to przede wszystkim innowacyjne. 

Pomysł na realizację plebiscytu People Innovation narodził się w głowie Artura Dzięgielewskiego, HR Managera w SmartLunch. 

Wiedziałem, że SmartLunch to firma, która wspiera innowacyjne rozwiązania, dlatego postanowiłem swoim pomysłem podzielić się Mateuszem Tałpaszem, CEO SmartLunch - przyznaje pomysłodawca People Innovation. - I jakże mile byłem zaskoczony, gdy Mateusza zainteresował mój projekt i wyraził chęć wsparcia jego realizacji. 

We współpracę włączył się także Arkadiusz Kuchto, CEO HRLink oraz Goldenline. 


Artur Dzięgielewski podkreśla, że innowacja nie zawsze musi oznaczać rewolucyjną zmianę na dużą skalę. Najważniejsze, by ta zmiana pozytywnie wpływała na pracowników i ich procesy, a co za tym idzie - zadowolenie z wykonywanej pracy.

Jakie projekty wpłynęły na konkurs? Przykłady poniżej:

  • wprowadzenie ciekawego benefitu dla pracowników,
  • dokonanie istotnych zmian w rozwoju kadry,
  • nowy, korzystniejszy system premiowania pracowników biurowych lub produkcyjnych,
  • ciekawy sposób usprawnienia komunikacji w firmie,
  • dostosowanie funkcjonowania zespołu do pracy zdalnej/hybrydowej,
  • usprawnienie obiegu dokumentacji kadrowo-płacowej,
  • uwalnianie kapitału pracowników poprzez angażowanie ich w rozwój innych osób z firmy.

Aż 20 z nich trafiło do półfinału, a połowa do finału. Autorzy 10 projektów mieli możliwość opowiedzenia o nich podczas konferencji online, a wzięli w niej udział Aleksandra Fijołek z North.pl,  Anna Szlawska-Witczak z Credit Agricole Bank Polska S.A., Agnieszka Surowiec z Intrum,  Anika Osmólska z TRAFFIT, Anita Koralewska-Ratajczak z Raben Group, Renata Szatecka, Edyta Pawlik z Orange, Anna Tatur- Łągiewka z Mega Service Plus, Monika Woźnica z Future Processing,  Sylwester Z., Patrycja Dacko z PGS Software S.A. oraz Amanda Wojtal z Wielton SA. 

Uczestnicy konferencji mieli także okazję wysłuchać ciekawych i niezwykle merytorycznych wystąpień Joanny Malinowskiej-Parzydło, Magdaleny Linke-Koszek oraz Grzegorza Turniaka. 

Widzimy się za rok

To już pewne, że odbędzie się druga edycja People Innovation. A co o tej inicjatywie mówi główny sponsor? 

Działamy w branży HR, dostarczamy innowacyjne rozwiązania w obszarze benefitów pracowniczych, zatem profil People Innovation doskonale wpisuje się w to, co robimy - podkreśla Mateusz Tałpasz, CEO SmartLunch. -  Choć projekty zgłoszone do konkursu nie są projektami technologicznymi, to każdy z nich wiązał się ze zmianą, a my lubimy zmiany i chcemy je promować. Można powiedzieć, że jesteśmy swego rodzaju ambasadorami zmiany, bo pokazujemy, że warto udoskonalać procesy, warto zmieniać i kreować nowe rozwiązania - takie działania niosą za sobą masę korzyści. 

Podkreśla, że to ważne, by firmy holistycznie dbały o pracowników, dlatego SmartLunch szerzy ideę dbania o dobrostan pracowników, a jednocześnie chce dzielić się z rynkiem wiedzą i promować działania propracownicze. Innowacyjność jest fundamentem SmartLunch i towarzyszy firmie od początku i wciąż ją napędza. To naturalne, że innowacyjność niesie za sobą zmianę, a SmartLunch od początku chciał zmieniać kulturę jedzenia w pracy i sposób organizacji zbiorowego żywienia.



Cieszy nas fakt, że blisko 50 nagród ufundowanych przez 20 Partnerów konkursu: Eureka Jerzy Fiłonowicz, Personel Plus Wolters Kluwer, prezentmarzen.pl, Katarzyna Bilińska-Reformat, SmartLunch, Anna Władyczuk, Hotel Spa Medical Dwór Elizy, ICAN Institute, Grupa Yak, Hotel Srebrna Góra***, HRlink, Goldenline, Magdalena Czubaszek-Nowaczyk, PATH Szkoła Doskonalenia, Subeo, True Leader, Markus Feigl, Ludzie z Charakterem Anna Czech , Enpulse, Teichert & Partners Psychologia i Biznes, Lykeion - trafiło do autorów zwycięskich projektów. 

Poza nagrodami "rzeczowymi" finaliści niewątpliwie zyskali nowe możliwości, takie jak:
- pomoc w rozwoju marki osobistej,
- możliwość publikacji własnych artykułów eksperckich we współpracy z organizatorami i współorganizatorami,
- prezentacja zwycięskich projektów na łamach portali patronów medialnych wydarzenia,
- możliwość współpracy z organizatorami i współorganizatorami przy kolejnych realizowanych projektach,
- tytuł People Innovation Leader 2021.


Dziękujemy także patronom medialnym za promocję naszego wydarzenia, a byli to “Personel Plus”, Wirtualna Polska, ICAN Institute, BRIEF, HRnews.pl, re:post, SeeWidely oraz Dream Employer.  

Już dziś zapraszamy do wzięcia udziału w przyszłorocznej edycji People Innovation. 

To może Cię zainteresować

No items found.