Podobnie jak ostatnio, również teraz, po kolejnym webinarze zatytułowanym „Jak pozyskać i utrzymać pracownika w czasach pandemii?” zebraliśmy wszystkie pytania zadawane w jego trakcie.
Dzięki temu będą mogli Państwo w każdej chwili wrócić do poruszanych tam kwestii i na spokojnie przeanalizować odpowiedzi, których udzielili nasi prelegenci. Zapraszamy do lektury!
Jeśli biuro jest oddalone od fabryki, to również mogą państwo tam dostarczać posiłki? Tak, nie jest to dla nas żadna przeszkoda. Idealnym przykładem obrazującym, że jesteśmy w stanie sobie z tym poradzić, jest tutaj współpraca z firmą Mercedes. Na ten moment dostarczamy posiłki do 18 lokalizacji firmy o godzinie 12:00. Jednak gdy fabryka firmy nie działała jeszcze w pełni, my już - w Jaworze - dostarczaliśmy dla części pracowników posiłki, a jednocześnie żywiliśmy pracowników biurowych, którzy odpowiadali za organizację procesu uruchomienia fabryki. Biura te mieściły się w Legnicy, czyli w odległości około 25 km od Jawora.
Czy możecie państwo dostarczać posiłki bez ograniczeń czasowych? Tak. Dzięki umowie z restauratorami, dostarczamy posiłki zarówno na 1. zmianę, czyli w okolicach godziny 11:00, na 2. zmianę, czyli ok. 16:00, oraz - podobnie jak ma to miejsce w jednej z firm położonych w okolicy Krakowa, w godzinach późno-wieczornych, czyli ok. 22:30. Nasze umowy z restauratorami pozwalają nam zagwarantować, że każda zmiana dostaje ciepłe posiłki.
Czy mogę zobaczyć na bieżąco jakie jest wykorzystanie benefitu? Oczywiście. Raport to ten element, który nas wyróżnia na rynku. Administrator firmy jest w stanie wygenerować wspomniany raport z zestawieniem nawet z odniesieniem do konkretnych pracowników. Dzięki temu firmy mogą badać nie tylko wykorzystanie benefitu przez wszystkich pracowników, ale nawet dzielić to na konkretne osoby. Działamy w standardzie pełnej transparentności.
Czytaj więcej: Co możesz zrobić, mając konto firmowe w systemie SmartLunch?
Co w przypadku jeśli firma ma postój? Jak to wygląda po stronie kosztów pracownika i pracodawcy? Inwestycja w SmartLunch to inwestycja w pracowników. W momencie, w którym pracownik nie zamawia posiłków, to nie wykorzystuje dofinansowania zapewnionego przez pracodawcę - w ten sposób firma nie generuje niepotrzebnych kosztów. Gdy pracownik wraca do firmy np. z urlopu i ponownie zamawia posiłki, wtedy korzysta z dofinansowania. Aktywność pracownika zobaczymy we wspomnianym w poprzednim pytaniu raporcie.
Ile czasu zajmie wdrożenie? W trakcie webinaru przedstawiliśmy sytuację, gdzie w jednej z firm wdrożyliśmy SmartLunch w 24 godziny w pełni zdalnie, bez wizyty naszych pracowników w firmie. Gdy mówimy o naszych typowych wdrożeniach - odwiedzamy firmę z kompletem materiałów, które prezentujemy pracownikom, jednocześnie edukujemy ich w zakresie tego, jak zamawiać posiłki oraz jak anulować je na 2 godziny przed dostawą.
Czy jest minimalna liczba pracowników, którą firma musi zatrudniać, by mogła skorzystać ze SmartLunch? Koncentrujemy się na firmach produkcyjnych zatrudniających od 20-30 pracowników. Jednak wszystko jest uzależnione od zapotrzebowania firmy i zazwyczaj elastycznie podchodzimy do tematu.
Jak w praktyce wygląda zamawianie posiłków? Zamówienie możemy składać na 3 sposoby - za pomocą aplikacji na smartfonie, smartboksa w miejscu pracy lub strony WWW. Co istotne, zamówienie posiłków możemy składać na tydzień przed - restauratorzy są zobowiązani, by wprowadzić menu z tygodniowym wyprzedzeniem, nawet na cały tydzień z góry.
Więcej o zamawianiu posiłków przeczytasz tutaj: Aplikacja do zamawiania obiadów i cateringu dla firm
Czy można korzystać ze SmartLunch z zakładowego funduszu świadczeń? Klasycznym modelem współpracy jest finansowanie SmartLunch ze środków obrotowych (w przypadku dofinansowania do posiłków do kwoty 190 zł/m-c firmy są zwolnione ze składki ZUS - czytaj więce: Wszystko o uldze ZUS na dofinansowanie posiłków dla pracownikówj ). W przypadku zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, firma musiałaby wystąpić o indywidualną interpretację do Urzędu Skarbowego i na bazie takiej interpretacji (oraz dodatkowych zapisów w regulaminie zakładowego funduszu świadczeń socjalnych) istnieje szansa, by zacząć korzystać ze SmartLunch.
Czy można zamawiać posiłki z 1-dniowym wyprzedzeniem? Tak.
Co się dzieje z posiłkiem, kiedy pracownik nie pojawi się w pracy? 2 godziny przed planowanym dostarczeniem posiłku, ten można anulować.
Jak wygląda dostarczanie posiłków w przypadku pracy 3-zmianowej, jeśli pracownicy nie mają przerw w pracy w tym samym czasie? Dostawy są realizowane przez restauratorów - w momencie nawiązania współpracy ustalamy godzinę i miejsce dostaw posiłków. Gdy mamy 3 zmiany i firma wie, że o konkretnej godzinie w danym dniu jest przerwa, to prosimy restauratorów by na 10 minut przed tą przerwą dostarczył posiłki odpowiednio podpisane, by każdy pracownik wiedział, który należy do kogo.
Kto zajmuje się dystrybucją dostarczonych posiłków? W trakcie pandemii posiłki dostarczają odpowiednio przygotowani do tego kurierzy i zostawiają w opakowaniu zbiorczym na portierni. Wówczas firma decyduje, czy ktoś z portierni, czy któryś z pracowników przynosi to opakowanie do miejsca, w którym pracownicy spożywają posiłki.
[poptin-form 414c5cafe238f]