Wirtualna kantyna karmi setki pracowników
Zobacz, jak Bombardier uniknął kosztownej inwestycji w budowę kantyny i zaczął bezproblemowo zapewniać posiłki swoim pracownikom.
Bombardier to największy zagraniczny inwestor transportu kolejowego w Polsce. W 2001 roku przejął polsko-niemiecki koncern Adtranz-Pafawag, obecnie zatrudnia ponad 2000 pracowników w Warszawie, Łodzi, Katowicach i Wrocławiu.
Historia współpracy wrocławskiego Bombardiera ze SmartLunch ma swój początek w momencie, gdy pracownicy oddziału dowiedzieli się, że inne przedsiębiorstwa dysponują kantynami pracowniczymi, i też chcieli korzystać z takiego rozwiązania. Choć Bombardier mieści się na dużym terenie, to jednak wykorzystuje swoją powierzchnię w stu procentach, dlatego firma nie miała miejsca, by postawić kantynę. Ponieważ budynki zakładu znajdują się w sporej odległości od siebie, kolejnym problemem było znalezienie takiej lokalizacji, do której każdy z pracowników mógłby swobodnie dotrzeć w czasie przerwy bez pokonywania codziennie dużych dystansów. Bombardier szukał możliwości zapewnienia pracownikom posiłków w taki sposób, by uniknąć obciążania nadmiernymi obowiązkami działu HR i kłopotów związanych z obsługą dużej ilości zamówień.
Nie mogliśmy sobie pozwolić na zbudowanie stołówki, między innymi ze względu na brak miejsca na terenie firmy. Próbowaliśmy więc znaleźć takie rozwiązanie, które z jednej strony pozwoliłoby na zaspokojenie potrzeb pracowników, czyli dostarczenie ciepłego posiłku w trakcie pracy, a z drugiej strony nie wiązałoby się z dodatkowymi obowiązkami dla naszego Działu HR.
Alina Stolorz, dyrektor HR
Bombardier Transportation Polska Sp. z o.o.
Zaproponowaliśmy firmie Bombardier bezpośredni dowóz posiłków do sześciu lokalizacji, aby były one łatwo dostępne dla pracowników przebywających w różnych miejscach na terenie fabryki. Dynamicznie dostosowujemy się do naszych klientów i ich sytuacji, dlatego zwiększyliśmy liczbę punktów dostawy do ośmiu, kiedy firma zatrudniła więcej osób.
System SmartLunch umożliwił pracownikom Bombardiera samodzielne zamawianie jedzenia za pomocą aplikacji, strony internetowej i kiosku multimedialnego, co pozwoliło uniknąć żmudnego spisywania zamawianych dań od każdego z osobna. Dużym wsparciem okazało się także automatyczne rozliczanie kupionych posiłków i pomoc Biura Obsługi Klienta.
Zdecydowaliśmy się na SmartLunch, kiedy zaczynali swoją działalność, więc obserwujemy ich niemal od samego początku. Jako jedyni zaproponowali nam rozwiązanie, które łączyło ze sobą dużą różnorodność posiłków oraz wsparcie informatyczno-organizacyjne, które pozwalało na zbieranie zamówień, rozliczanie czy wyjaśnianie pomyłek.
Alina Stolorz, dyrektor HR
Bombardier Transportation Polska Sp. z o.o.
Dzięki SmartLunch firma Bombardier mogła odpowiedzieć na potrzeby swoich pracowników bez inwestowania czasu i pieniędzy w budowę kantyny. W 2015 roku Bombardier zamawiał przez naszą usługę ok. 1,7 tys. posiłków miesięcznie, obecnie liczba zrealizowanych zamówień wzrosła do 6,5 tys. Zdjęliśmy z ich barków ciężar zamawiania oraz rozliczania posiłków pracowniczych dowożonych z różnych restauracji. System SmartLunch zapewnia firmie dostęp do wygodnego systemu automatycznych rozliczeń i profesjonalne wsparcie przy rozwiązywaniu bieżących problemów w organizacji żywienia.