Jak osiągnąć 10 000 000 w półtora roku?
Zespół SmartLunch

Jak osiągnąć 10 000 000 w półtora roku?

Jak sprostać rosnącym potrzebom pracowników, którzy wraz z dynamicznym wzrostem inflacji coraz częściej oczekują od pracodawców rozwiązań, które zaspokoją ich podstawowe potrzeby, w tym także wyżywienie w trakcie pracy?

Wraz ze wzrostem inflacji pracownicy coraz częściej oczekują od pracodawców rozwiązań, które zaspokoją ich podstawowe potrzeby, w tym również dotyczące wyżywienia w trakcie pracy.

Dane Głównego Urzędu Statystycznego pokazują, że ceny w marcu 2023 roku były wyższe o 16,1 proc. niż rok temu i o prawie 44 proc. niż sześć lat temu.

Szybki wzrost cen dotyczy również żywności - średnio 24 proc. r./r. Mleko, ser czy jajka są droższe o ponad 30 proc., a za kilogram cukru trzeba zapłacić 80 proc. więcej[1].

W związku z drastycznymi podwyżkami cen żywności, 82 proc. osób wykonujących prace fizyczne w zakładach produkcyjnych wskazuje, że zapewnienie posiłku przez pracodawcę powinno być standardem[2], a badania Agencji Grow „Trendy HR 2023”[3] pokazują, że benefit ten jest w tym roku na pierwszym miejscu świadczeń, których oczekują pracownicy. Wskazuje na niego 46 proc. ankietowanych i wynik ten jest o 14 pp. wyższy w stosunku do roku poprzedniego.

Benefit, który wszystkim smakuje

Kompleksowa organizacja zbiorowego żywienia to ogromne wyzwanie dla wielu firm, które stają przed trudnościami związanymi m.in. z organizacją kantyny i kontrolą kosztów. Alternatywą jest usługa od SmartLunch, firmy oferującej rewolucyjną platformę, która podnosi poprzeczkę w zakresie dostarczania posiłków dla pracowników.

A to jeszcze nie wszystko - SmartLunch dba także o jakość żywności i różnorodność menu. Współpracuje tylko ze sprawdzonymi dostawcami i restauracjami, którzy gwarantują świeże i smaczne posiłki.

Oferowane menu jest zróżnicowane, uwzględniające różnorodne preferencje żywieniowe, co pozwala pracownikom na regenerację sił i utrzymanie dobrej kondycji.


Dzięki inteligentnym rozwiązaniom Od SmartLunch firmy mogą optymalizować proces żywieniowy, a pracownicy zamawiać jedzenie zarówno przez intuicyjną aplikację, jak i stronę www. czy terminale SmartBox. W usprawnieniu procesu odbierania zamówień pomaga Lunchomat, który cieszy się coraz większą popularnością.

Firma od 2014 zapewniła pracownikom firm z całej Polski ponad 20 mln posiłków, z czego aż 10 mln od początku 2022 roku, co świadczy o tym, że wśród pracodawców rośnie świadomość potrzeb żywieniowych pracowników, jak również samego procesu organizacji zbiorowego żywienia.

Ze SmartLunch korzysta już ponad 100 tys. pracowników. Niestety świadomość pracodawców wciąż jest jednak niewielka – z badań Insight Lab[4] wynika, że tylko 18 proc. pracujących Polaków ma zagwarantowane świadczenia związane z wyżywieniem w pracy. Niski poziom oferowania tego dodatku oraz jasno wyartykułowane potrzeby sprawiają, że w dobie kryzysu gospodarczego może on stanowić znaczącą przewagę konkurencyjną nie tylko w utrzymaniu pracowników, ale także w procesach rekrutacyjnych.

Jak podaje Hays Poland Raport Płacowy 2022, benefity pozapłacowe w miejscu pracy otrzymuje 69 proc. pracowników. Satysfakcję z otrzymywanych świadczeń deklaruje jednak 62 proc. z nich, co jest odsetkiem niższym o 3 pkt. proc. w stosunku do ubiegłego roku.

To może Cię zainteresować

No items found.