Czy wiesz , jak będą wyglądały
fabryki Jutra
Poznaj scenariusze przygotowane przez infuture.institute. Pobierz raport.
Pobieram raport
Oliwkowe koło w hero sekcji
Mniejszy okrąg w hero sekcji
Okrąg w hero sekcji

Porozmawiajmy o
przyszłości

Dołącz do ekskluzywnego spotkania przyszłości

Weź udział w bezpłatnym webinarze, który odbędzie się w środę, 28 września o godz. 18 i w całości będzie poświęcony raportowi - Food. Factories. Fluidity. Żywienie w fabrykach. Scenariusze przyszłości 2030 sporządzonemu przez infuture.institute na zlecenie SmartLunch.
Zapisując się na webinar, w dniu webinaru otrzymujesz również raport.

w tym przesyłanie informacji handlowych i marketingowych za pośrednictwem poczty elektronicznej, zgodnie z Polityką prywatności. Wiem, że w każdej chwili mogę wycofać zgodę.
prowadzony przez firmę INFUTURE.INSTITUTE Natalia Hatalska-Woźniak, nr NIP 9581316257, z siedzibą w Gdańsku, ul. Porozumienia Gdańskiego 1/20 (80-864 Gdańsk) oraz SmartLunch Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, przy ul. Kutnowska 1-3 (53-135 Wrocław), w celu przesyłania informacji handlowej drogą elektroniczną lub telefonicznie na podany w tym celu adres email i numer telefonu. Podanie danych jest dobrowolne. Podstawą przetwarzania danych jest moja zgoda. Dane osobowe będą przetwarzane do odwołania zgody. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Zostałem poinformowany, że moje dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania, zwykłego, polegającego na analizie wykonanej przez osobę odpowiedzialną za działania marketingowe, a konsekwencją takiego przetwarzania będzie dobór odpowiednich ofert handlowych. Mam prawo do wyrażenia sprzeciwu wobec profilowania.
Dziękujemy - za chwilę otrzymasz link potwierdzający zapis na webinar
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Partner wydarzenia

Fabryki będą zatrudniać ludzi czy roboty?

Na to i inne pytania odpowiedzą najlepsi specjaliści z obszarów nauki, organizacji posiłków i przemysłu. Będziemy dyskutować o przyszłości jedzenia w przemyśle i całym otoczeniu wpływającym na branżę produkcyjną.

Kogo zobaczysz podczas naszego webinaru?

Aleksandra Chołody-Trapp
Head of Culture and Trends w infuture.institute.

Jest współautorką kilkunastu raportów, m.in. "Living Buildings. Przyszłość biurowców do 2050 r.", "Pracownik przyszłości", "Cyfrowi Nomadzi", "Future of Food" czy książki "Far Future. Historia jutra". Jej zainteresowania skupiają się wokół procesów kierujących ludzkimi zachowaniami i analizy zjawisk społecznych, szczególnie tych kształtujących przyszłą rzeczywistość. W instytucie odpowiedzialna m.in. za zarządzanie procesem pozyskiwania danych, ich analizę, wnioskowanie oraz warstwę merytoryczną prowadzonych projektów.

Mateusz Tałpasz
CEO SmartLunch

Współzałożyciel i prezes firmy SmartLunch, lidera żywienia B2B w Polsce w segmencie fabryk. Na początku funkcjonowania startupu łączył w swojej pracy szereg ról od współtworzenia MVP produktu, przez finanse, marketing, obsługę klienta, aż na HR i rekrutacjach kończąc. Obecnie odpowiada za plany inwestycyjne i rozwój firmy. Jest absolwentem kierunku zarządzanie w biznesie na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Prywatnie wielki miłośnik sportu - zwłaszcza piłki nożnej.

Przemysław Ozga
Redaktor Naczelny magazynu Production Manager

Dyrektor zarządzający wydawnictwa Media4Business. Pomysłodawca, twórca oraz redaktor naczelny czasopisma Production Manager dedykowanego decydentom i architektom kultur przywódczych, przemysłowi 4.0. oraz cyfrowej transformacji. Z sektorem produkcyjnym związany od 11 lat. Ekspert z zakresu mediów branżowych. Zwolennik i promotor szerzenia wiedzy o wpływie organizacji na rozwój współczesnych społeczeństw.

Aleksandra Trapp
Head of Culture and Trends w infuture.institute.

Jest współautorką kilkunastu raportów, m.in. "Living Buildings. Przyszłość biurowców do 2050 r.", "Pracownik przyszłości", "Cyfrowi Nomadzi", "Future of Food" czy książki "Far Future. Historia jutra". Jej zainteresowania skupiają się wokół procesów kierujących ludzkimi zachowaniami i analizy zjawisk społecznych, szczególnie tych kształtujących przyszłą rzeczywistość. W instytucie odpowiedzialna m.in. za zarządzanie procesem pozyskiwania danych, ich analizę, wnioskowanie oraz warstwę merytoryczną prowadzonych projektów.

Mateusz Tałpasz
CEO SmartLunch

Współzałożyciel i prezes firmy SmartLunch, lidera żywienia B2B w Polsce w segmencie fabryk. Na początku funkcjonowania startupu łączył w swojej pracy szereg ról od współtworzenia MVP produktu, przez finanse, marketing, obsługę klienta, aż na HR i rekrutacjach kończąc. Obecnie odpowiada za plany inwestycyjne i rozwój firmy. Jest absolwentem kierunku zarządzanie w biznesie na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Prywatnie wielki miłośnik sportu - zwłaszcza piłki nożnej.

Przemysław Ozga
Redaktor Naczelny magazynu Production Manager

Dyrektor zarządzający wydawnictwa Media4Business. Pomysłodawca, twórca oraz redaktor naczelny czasopisma Production Manager dedykowanego decydentom i architektom kultur przywódczych, przemysłowi 4.0. oraz cyfrowej transformacji. Z sektorem produkcyjnym związany od 11 lat. Ekspert z zakresu mediów branżowych. Zwolennik i promotor szerzenia wiedzy o wpływie organizacji na rozwój współczesnych społeczeństw.

Odkryj najnowsze trendy z raportem infuture.institute

Food. Factories. Fluidity. Żywienie w fabrykach. Scenariusze przyszłości 2030 to unikalny raport poświęcony analizie obecnej sytuacji, trendów i przyszłości fabryk z uwzględnieniem organizacji procesu żywienia pracowników.
Pobierz bezpłatny raport

Infuture.institute opisuje, jak globalne zmiany wpływają na ewolucję potrzeb pracowników, także w kontekście jedzenia oraz wskazuje główne kierunki zmian otoczenia społeczno-gospodarczego polskiego przemysłu.

Raport to ponad 90 stron eksperckiej wiedzy opartej na badaniach jakościowych i ilościowych oraz współpracy z cenionymi ekspertami. To obowiązkowa lektura dla managerów produkcji i HR.

Dane solidnym fundamentem scenariuszy przyszłości

Raport składa się z opisu teraźniejszości, wniosków z badań, wyzwań oraz scenariuszy opisujących przyszłość fabryk w Polsce, które zawierają:
     
opis przyszłości z uwzględnieniem globalnych zmian takich jak m.in. kryzys surowców, czy klimatyczny,
   
watch out: czynniki, które redefiniują opisaną w scenariuszu rzeczywistość,
      
sygnały zmian: dane, case studies, zjawiska - sygnały zmian wskazujące na potencjalne spełnienie się scenariusza,
      
dodatkowe informacje na temat organizacji procesu dostawy i konsumpcji jedzenia oraz formy, jaką przybierze.
NO 1
Deglobalized Modularity

Kilkukrotnie mniejsze fabryki od dzisiejszych, a do tego modułowe z możliwością przenoszenia ich z miejsca w miejsce? Tak, to właśnie wizja płynąca ze scenariusza, który powstał na podstawie zmian zachodzących już dziś, czyli klimatocentryzm i rosnąca świadomość środowiskowa oraz monitoring i kontroling.

W większości fabryk pracują roboty, a procesami zarządza zdalnie grupa specjalistów. Pracownikiem fabryki może być każda osoba posiadająca odpowiednie kompetencje i przyjmująca postawę odporności (rezyliencji) i elastyczności.

Co jedzą pracownicy fabryk? Posiłki mają formę kapsułek, proszku, tabletek, plastrów.  Są wegańskie. Zawierają dużo białka, składników odżywczych i minerałów. Przygotowanie posiłku jest bardzo szybkie. Pracownik spożywa posiłek sam.

NO 2
Digital Supremacy

Praca w przemyśle i fabrykach przestaje być kojarzona z ciężką fizyczną pracą? Tak, to właśnie wizja płynąca ze scenariusza Digital Supermacy, który powstał na podstawie zmian zachodzących już dziś, czyli hiperpersonalizację i epidemię osamotnienia.

Pracownik fabryki jest odpowiedzialny za krytyczne i kreatywne myślenie i zarządzanie zmianą. Kluczowe dla pracowników fabryk stają się kompetencje cyfrowe i umiejętność współpracy na styku człowiek-technologia. Rozwój technologii usprawnia procesy, a nie pozbawia człowieka pracy.

Co jedzą pracownicy fabryk? Forma jedzenia jest różnorodna i dopasowana do gustów i indywidualnych potrzeb każdego z nich.  Posiłki zawierają adaptogeny i nootropy. Pracownicy sami regulują częstotliwość przerw, co wpływa na to, że jedzą często w samotności.

NO 3
Inequality Loop

Fabryki dzięki postępującej automatyzacji i robotyzacji rozwijają się szybciej niż pracownicy? Tak, to wizja płynąca ze scenariusza Inquality Loop, który powstał na podstawie zmian zachodzących już dziś, czyli pojawiających się chorobach zakaźnych, powracających pandemii, konkurencyjności pracy i presji płacowej. 

Podstawę funkcjonowania fabryk stanowią słabo zarabiający pracownicy fizyczni, których wciąż brakuje, przez co pogłębia się presja płacowa. Nawracające pandemie i rosnąca nierówność wobec pracowników powodują  narastanie niepokojów społecznych, a pracownicy niższych szczebli zaczynają się buntować.

Co jedzą pracownicy fabryk? Posiłki mają zróżnicowaną formę, jednak uzupełniane o suplementy, kroplówki/ shoty witaminowe wspomagające odporność (w kontekście kryzysów zdrowotnych). Hermetycznie zapakowane posiłki są spożywane w samotności lub w mniejszym gronie.

NO 4
Limited Growth

Firmy głównie inwestują w programy lifelonglearningowe skierowane do obecnych pracowników? Tak, to wizja płynąca ze scenariusza Limited Growth, który powstał na podstawie zmian zachodzących już dziś, czyli lifelong learning i kończące się zasoby.

Potrzeba utrzymania pracowników oraz podniesienia ich efektywności staje się celem pracodawców. W obliczu kryzysu, w obawie przed utratą pracy, pracownicy zdają sobie sprawę, że stałe podnoszenie kompetencji jest koniecznością.

Co jedzą pracownicy? Kryzysy (m.in. wysokie ceny żywności) sprawiają, że jedzenie staje się istotnym benefitem z perspektywy pracownika. Posiłki są fortyfikowane odpowiednimi minerałami i witaminami, aby wzmocnić ich wartość odżywczą.

        
NO1
    
Deglobalized Modularity
Kilkukrotnie mniejsze fabryki od dzisiejszych, a do tego modułowe z możliwością przenoszenia ich z miejsca w miejsce? Tak, to właśnie wizja płynąca ze scenariusza, który powstał na podstawie zmian zachodzących już dziś, czyli klimatocentryzm i rosnąca świadomość środowiskowa oraz monitoring i kontroling.
        
NO2
    
Digital Supremacy
Praca w przemyśle i fabrykach przestaje być kojarzona z ciężką fizyczną pracą? Tak, to właśnie wizja płynąca ze scenariusza Digital  Supermacy, który powstał na podstawie zmian zachodzących już dziś, czyli hiperpersonalizację i epidemię osamotnienia.
        
NO3
    
Inequality Loop
Fabryki dzięki postępującej automatyzacji i robotyzacji rozwijają się szybciej niż pracownicy? Tak, to wizja płynąca ze scenariusza Inquality Loop, który powstał na podstawie zmian zachodzących już dziś, czyli pojawiających się chorobach zakaźnych, powracających pandemii, konkurencyjności pracy i presji płacowej.
        
NO4
    
Limited Growth
Firmy głównie inwestują w programy lifelonglearningowe skierowane do obecnych pracowników? Tak, to wizja płynąca ze scenariusza Limited Growth, który powstał na podstawie zmian zachodzących już dziś, czyli lifelong learning i kończące się zasoby.

Pomagamy zrozumieć jutro i wdrażać innowacje już dziś

Autorem raportu Food. Factories. Fluidity. Żywienie w fabrykach. Scenariusze przyszłości 2030 jest instytut foresightowy infuture.institute założony przez Natalię Hatalską.

Instytut monitoruje i analizuje wszystkie czynniki, w tym zwłaszcza technologiczne i społeczne, które mogą wywołać fundamentalne zmiany w poszczególnych kategoriach w określonej perspektywie czasowej (krótko-, średnio- i długoterminowej). Na tej podstawie definiuje trendy, opisuje je i wskazuje konsekwencje dla gospodarki, kategorii rynkowych czy konkretnych marek. Odpowiada na pytanie – co może się zdarzyć? – tym samym, dając przedsiębiorstwom i organizacjom podstawy do planowania strategicznego. Pomaga przygotować się na zmianę, podejmować lepsze decyzje, szukać szans i możliwości oraz odkrywać nowe kierunki rozwoju.

Kiedy nauka idzie w parze z praktyką i wieloletnim doświadczeniem.
Interdyscyplinarny zespół ekspertów podzielił się wiedzą i doświadczeniem. Wyniki badań i scenariusze przyszłości uzupełniają komentarze ponad 20 praktyków i ekspertów reprezentujących różne branże.
W raporcie wypowiedzieli się:
Ewa Stelmasiak
Autorka książki pt. Lider dobrostanu. Jak tworzyć wspierającą kulturę pracy w hybrydowym świecie, Wyd. ICAN Institute, 2021.
Dobrostanu organizacyjnego nie powinno się sprowadzać wyłącznie do roli pozapłacowego benefitu. Choć platformy kafeteryjne, zdrowe przekąski w biurze czy nawet elastyczny czas pracy mogą stanowić część ekosystemu, którego celem jest wsparcie dobrostanu pracowników, nie można między nimi postawić znaku równości. Stanowią one jedynie narzędzia, które mają wesprzeć realizację strategicznych celów. Dobrostan to obszar zarządzania, który ma wpływ na złotą triadę: poziom zaangażowania, produktywność i retencję. Jako ważny argument employer brandingowy pozwala też przyciągnąć najlepszych kandydatów. Wzmacnia konkurencyjność organizacji bo pozytywnie wpływa na zadowolenie i utrzymanie klientów (oraz pozyskiwanie nowych), na innowacyjność firmy i jej zyski.
Dr Ewa Kopczyńska
Zmiany zachodzą w różnym tempie. Mogą iść też w różnych kierunkach. Zwłaszcza wtedy, kiedy – jak obecnie – dochodzi do kryzysów. Kryzysy zaś mają to do siebie, że wywracają pewien porządek, uderzają w nawykowe, rutynowe działania i otwierają drogę dla innowacji. Ale otwierają też pola do załamań. Charakterystyczne jest to, że działają różnie na różnych ludzi. Można w kryzysie błyskawicznie stać się częścią trendu rozwojowego, promującego jakiś produkt, wzorzec, także w cyklu żywienia. Kryzysy zmieniają nawyki, kształtują nowe, generują zmiany – to właśnie obecnie obserwujemy. 
Ewa oleksiak-marcinkiewicz
Istotna jest dziś edukacja żywieniowa pracowników w zakresie odpowiedniego wyboru posiłku (czy batonik, czekolada, czy kanapka lub ciepły obiad). Posiłki powinny zapewnić energię na cały dzień, dostarczyć niezbędnych składników odżywczych i co ważne – zapewnić sytość na długo. Głodny pracownik jest nie tylko sfrustrowany, ale i niewydajny. Na efektywność pracy wpływ mają nie tylko kompetencje, takie jak doświadczenie i wiedza na danym stanowisku, ale również codzienny sposób żywienia. To, czy dostarczymy w odpowiednim czasie jedzenie, czy zawiera ono odpowiednią ilość składników odżywczych, wpływa na samopoczucie pracownika i na to, czy ma on wystarczająco dużo energii, by sprostać codziennym zadaniom, które czekają na niego w pracy. Prawidłowe żywienie wpływa zarówno na dobrostan pracownika, jak i na kreatywność oraz efektywność w pracy. 
Agata Szczotka-Sarna
Producenci są bardziej świadomi środowiskowo. Widać zmiany. Zwracają oni uwagę na to, skąd pochodzi jedzenie, w jakich warunkach zostało wyprodukowane. Wiedząc to, możemy testować pewne rozwiązania dobre dla klimatu na poziomie restauracji, na poziomie menu. To nie tylko wprowadzanie dań wegetariańskich, wegańskich. To także informacje o innych kwestiach, np.: wiedza o łańcuchu dostaw, czy śladzie węglowym lub - szerzej - środowiskowym produktów w całym ich cyklu życia, czy wreszcie wybór opakowań zwrotnych, wielokrotnego użytku na linii producent-restauracja, restauracja-konsument. Coraz bardziej widoczna jest też rezygnacja z plastiku. To wynik z jednej strony presji konsumentów, ale także regulacji, które mają konkretne przełożenie na biznes. Znaczenie ma choćby Dyrektywa Single Use Plastics. Wskazuje ona kierunek: szukajmy opakowań zwrotnych lub wielokrotnego użytku.
Ewa Stelmasiak
Ekspertka ds. strategii i kultury dobrostanu, zasiada w radzie doradczej International Association for Worksite Health Promotion (IAWHP)

Dobrostanu organizacyjnego nie powinno się sprowadzać wyłącznie do roli pozapłacowego benefitu. Choć platformy kafeteryjne, zdrowe przekąski w biurze czy nawet elastyczny czas pracy mogą stanowić część ekosystemu, którego celem jest wsparcie dobrostanu pracowników, nie można między nimi postawić znaku równości. Stanowią one jedynie narzędzia, które mają wesprzeć realizację strategicznych celów. Dobrostan to obszar zarządzania, który ma wpływ na złotą triadę: poziom zaangażowania, produktywność i retencję. Jako ważny argument employer brandingowy pozwala też przyciągnąć najlepszych kandydatów. Wzmacnia konkurencyjność organizacji bo pozytywnie wpływa na zadowolenie i utrzymanie klientów (oraz pozyskiwanie nowych), na innowacyjność firmy i jej zyski.

Dr. Ewa Kopczyńska
Socjolożka, Zakład Antropologii Społecznej Instytutu Socjologii UJ

Zmiany zachodzą w różnym tempie. Mogą iść też w różnych kierunkach. Zwłaszcza wtedy, kiedy – jak obecnie – dochodzi do kryzysów. Kryzysy zaś mają to do siebie, że wywracają pewien porządek, uderzają w nawykowe, rutynowe działania i otwierają drogę dla innowacji. Ale otwierają też pola do załamań. Charakterystyczne jest to, że działają różnie na różnych ludzi. Można w kryzysie błyskawicznie stać się częścią trendu rozwojowego, promującego jakiś produkt, wzorzec, także w cyklu żywienia. Kryzysy zmieniają nawyki, kształtują nowe, generują zmiany – to właśnie obecnie obserwujemy. 

Ewa Oleksiak-Marcinkiewicz
Dietetyczka kliniczna, psychodietetyczka

Istotna jest dziś edukacja żywieniowa pracowników w zakresie odpowiedniego wyboru posiłku (czy batonik, czekolada, czy kanapka lub ciepły obiad). Posiłki powinny zapewnić energię na cały dzień, dostarczyć niezbędnych składników odżywczych i co ważne – zapewnić sytość na długo. Głodny pracownik jest nie tylko sfrustrowany, ale i niewydajny. Na efektywność pracy wpływ mają nie tylko kompetencje, takie jak doświadczenie i wiedza na danym stanowisku, ale również codzienny sposób żywienia. To, czy dostarczymy w odpowiednim czasie jedzenie, czy zawiera ono odpowiednią ilość składników odżywczych, wpływa na samopoczucie pracownika i na to, czy ma on wystarczająco dużo energii, by sprostać codziennym zadaniom, które czekają na niego w pracy. Prawidłowe żywienie wpływa zarówno na dobrostan pracownika, jak i na kreatywność oraz efektywność w pracy. 

Agata Szczotka-Sarna
Sustainability Strategy Consultant, Accenture

Producenci są bardziej świadomi środowiskowo. Widać zmiany. Zwracają oni uwagę na to, skąd pochodzi jedzenie, w jakich warunkach zostało wyprodukowane. Wiedząc to, możemy testować pewne rozwiązania dobre dla klimatu na poziomie restauracji, na poziomie menu. To nie tylko wprowadzanie dań wegetariańskich, wegańskich. To także informacje o innych kwestiach, np.: wiedza o łańcuchu dostaw, czy śladzie węglowym lub - szerzej - środowiskowym produktów w całym ich cyklu życia, czy wreszcie wybór opakowań zwrotnych, wielokrotnego użytku na linii producent-restauracja, restauracja-konsument. Coraz bardziej widoczna jest też rezygnacja z plastiku. To wynik z jednej strony presji konsumentów, ale także regulacji, które mają konkretne przełożenie na biznes. Znaczenie ma choćby Dyrektywa Single Use Plastics. Wskazuje ona kierunek: szukajmy opakowań zwrotnych lub wielokrotnego użytku.

SmartLunch to lider żywienia B2B w Polsce w segmencie fabryk
Jako prekursorzy organizacji posiłków w formule outsourcingu całego procesu, chcemy oferować naszym odbiorcom najlepiej skrojoną usługę i tym samym móc kreować ofertę odzwierciedlającą potrzeby przyszłości.

Jedzenie pełni, i zawsze pełniło, funkcję społeczną. Nie da się ukryć, że jedzenie jest ważną częścią naszego życia i zaspokaja nie tylko głód, ale także wiele innych, ważnych potrzeb. Co istotne – potrzeby te nie znikają wcale, gdy idziemy do pracy. Tymczasem biorąc pod uwagę, w jaki sposób podchodzimy do jedzenia w pracy, można by przypuszczać, że właśnie tak się dzieje. Aż 3% pracowników twierdzi, że nic nie je w pracy.

Aż 63% pracowników deklaruje, że zdarza im się być głodnym w pracy
Sięgnij po autorskie badania infuture.institute
Czy już żyjemy w kulturze
nanosekundy?
Czas to dziś najcenniejszy z zasobów, firmy dążą do optymalizacji procesów przy jednoczesnym podnoszeniu wydajności. A co z człowiekiem?
Z badań zrealizowanych na potrzeby raportu wynika, że co piąty respondent (22% wskazań) przyznaje, że jego posiłki w pracy spożywane są w pośpiechu. Oprócz tego tylko niespełna połowa respondentów (49%) je w pracy co najmniej jeden ciepły posiłek.
Rośnie świadomość
Na zlecenie infuture.institute zostało zrealizowane badanie internetowe (CAWI) przeprowadzone przez PBS w maju 2022 na grupie celowej pracowników z obszaru produkcji, budownictwa oraz handlu. Wzięło w nim udział 600 pracowników reprezentujących stanowiska produkcyjne, zarządcze i administracyjne.

Zgromadzone dane obrazują obecną sytuację pracowników produkcyjnych w kontekście posiłków spożywanych w pracy. Pozwalają także precyzyjnie zdefiniować oczekiwania w tym zakresie.
Zmieniają się potrzeby
Aż 63% pracowników deklaruje, że zdarza im się być głodnym w pracy, a co piąty respondent (22% wskazań) przyznaje, że je w pośpiechu. Oprócz tego tylko niespełna połowa respondentów (49%) je w pracy co najmniej jeden ciepły posiłek.

Różnorodność i możliwość wyboru oraz wysoka jakość produktów, z których przygotowywane są posiłki to główne oczekiwania pracowników w kontekście jedzenia. Coraz ważniejsza staje się także ich cena.
Posiłek standardem
Zdaniem zdecydowanej większości  badanych pracowników (82%) finansowanie posiłków w miejscu pracy przez pracodawcę powinno być standardem, przy czym istotna nadreprezentacja widoczna jest w grupie wiekowej 35-44 – tu aż 87% respondentów wskazuje, że posiłki powinny być finansowane przez pracodawcę.

Jednocześnie zaledwie 30% respondentów deklaruje, że jego pracodawca finansuje posiłki częściowo lub w całości. Dbałość o dobrostan pracowniczy wciąż zyskuje na znaczeniu.

Poznaj przyszłość jedzenia  w
fabryce - zapisz się na webinar i otrzymaj raport

Nie przegap okazji zdobycia jednej z najbardziej
ekskluzywnej wiedzy dla branży przemysłowej.

Dziękujemy - za chwilę otrzymasz link potwierdzający zapis na webinar
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.