NAJLEPSZE PROJEKTY HR W POLSCE

KOMPENDIUM PEOPLE INNOVATION 

Poznaj liderki i liderów zmian w obszarze zarządzania ludźmi w organizacjach w całej Polsce. Oddajemy w Twoje ręce prawdziwą skarbnicę wiedzy i inspiracji o 20 projektach z dziedziny HR, prezentowanych w konkursie People Innovation.

Chcesz się zainspirować? Pobierz e-book
Pobieram e-book
Dziękujemy za zgłoszenie. E-booka prześlemy na podany adres.
Oops! Coś poszło nie tak, spróbuj jeszcze raz.
organizatorzy
patronat medialny

Czym jest Kompendium People Innovation?

W polskich firmach działa wiele liderek i liderów, którzy zmieniają firmy na lepsze, jednak zwykle pozostają za kulisami swoich działań. Ideą konkursu i konferencji People Innovation było zebranie najlepszych praktyk, aby ujrzały światło dzienne. E-book jest zbiorem 20 półfinałowych projektów, które zostały zgłoszone do konkursu. Rozwiązania dotyczą obszarów employer brandingu, benefitów, akcji CSR-owych, digitalizacji procesów, learning&development, motywacji pracowników i wielu innych. Najważniejsze, są to projekty, które faktycznie zostały wdrożone w firmach pomiędzy styczniem 2019 a lipcem 2021 roku i na których można się wzorować, wprowadzając zmiany w swoich organizacjach. Najlepsze inspiracje czerpiemy z praktycznych rozwiązań, dlatego korzystaj z tej wiedzy pełnymi garściami.

Czym jest Kompendium People Innovation?

W polskich firmach działa wiele liderek i liderów, którzy zmieniają firmy na lepsze, jednak zwykle pozostają za kulisami swoich działań. Ideą konkursu i konferencji People Innovation było zebranie najlepszych praktyk, aby ujrzały światło dzienne. E-book jest zbiorem 20 półfinałowych projektów, które zostały zgłoszone do konkursu. Rozwiązania dotyczą obszarów employer brandingu, benefitów, akcji CSR-owych, digitalizacji procesów, learning&development, motywacji pracowników i wielu innych. Najważniejsze, są to projekty, które faktycznie zostały wdrożone w firmach pomiędzy styczniem 2019 a lipcem 2021 roku i na których można się wzorować, wprowadzając zmiany w swoich organizacjach. Najlepsze inspiracje czerpiemy z praktycznych rozwiązań, dlatego korzystaj z tej wiedzy pełnymi garściami.

Kultura jedzenia w pracy

Czy posiłki dofinansowywane przez pracodawców to już standard? W wielu firmach od wielu lat tak jest. Zaptaliśmy się zatem o to naszych ekspertów i ekspertki. W wywiadach i autorskich artykułach opowiedzieli, co organizacja jedzenia dla pracowników przyniosła firmie i jak, na smacznych przerwach w pracy korzysta nie tylko zespoł, a całe przedsiębiorstwo.

Jedzenie w pracy oczami kadry zarządzającej

Wiemy, że pracownicy chcą jeść w pracy. Według raportu Pracuj.pl pt.: “Zawodowy styl życia” wymaga tego aż 87% pracowników, deklarując chęć dostępu do taniej stołówki w pracy. Potwierdza to również fakt, że z aplikacji SmartLunch korzysta ponad 50 000 pracowników w całej Polsce.  Jak na organizację żywienia zapatrują się kadry zarządzające w przedsiębiorstwach? W ramach e-booka przeprowadziliśmy wywiady z przedstawicielami takich firm jak: Lotte Wedel, HUF czy SokPol.

Chcę przeczytać wywiady

“GROW PGO” PGO S.A.,

Aleksandra Łozowska

Projekt skierowany był do pracowników całej organizacji (ok. 1000 osób). Realizacja etapów rozpoczęła się w marcu 2020 roku. Głównym celem projektu GROW PGO było zapewnienie poczucia bezpieczeństwa w obszarze obaw o zdrowie swoje i swoich bliskich poprzez wsparcie psychologiczne oraz pogłębienie świadomości w obszarach wzmacniania własnej kondycji psychicznej.

“DOTYKAM – WYGRYWAM Re (CYC)ling - dla Kasi i Eli” Mega Service Plus Sp. z o.o.,

Anna Tatur-Łągiewka

Celem projektu było przełamanie tematu taboo i uświadomienie kobiet zatrudnionych w firmie jak bardzo jest ważne samobadanie piersi i noszenie dobrze dobranego biustonosza. Najważniejszą przesłanką akcji było wsparcie dwóch koleżanek które chwilę przed rozpoczęciem akcji dowiedziały się, że zachorowały na raka piersi.

“Usprawnienie komunikacji wewnętrznej w Ministerstwie Klimatu i Środowiska” Ministerstwo Klimatu i Środowiska,

Kamil Rodzik

Projekt realizowany był w oparciu o metodologię zarządzania projektami w MKiŚ od marca 2020 r. do lutego 2021 r. Odbiorcami projektu byli wszyscy pracownicy MKiŚ. Działania, w ramach projektu, skupiały się przede wszystkim na rozwiązaniach usprawniających dotychczasową komunikację wewnętrzną, w obszarze cyfrowym i w wymiarze komunikacji poziomej.

“Aplikacja mobilna Hexar dla pracowników Wielton S.A.” Wielton S.A.,

Amanda Wojtal

Głównym założeniem aplikacji Hexar było przeniesienie komunikacji wewnętrznej na ten kanał, zastępując czasochłonne i mało ekologiczne drukowane komunikaty a także integracja pracowników. Stworzenie narzędzia jest odpowiedzią na potrzeby zróżnicowanej kadry (75% pracowników produkcyjnych) i pozwala każdemu pracownikowi śledzić aktualności z organizacji i na nie reagować. 

“PGS Software Learning & Development” PGS Software S.A.,

Sylwester Zimon

Celem projektu było uporządkowanie obszaru rozwoju w PGS Software. Dotychczasowe działania zastąpił Learning & Development – centralnie zarządzana, szeroka oferta szkoleń technicznych i biznesowych szytych na miarę potrzeb pracowników. Tak, aby każdy co roku stawał się coraz lepszy i był w stanie odpowiedzieć przed samym sobą czego konkretnie się nauczył.

“PGS Software Learning & Development” PGS Software S.A.,

Patrycja Dacko

Celem projektu było uporządkowanie obszaru rozwoju w PGS Software. Dotychczasowe działania zastąpił Learning & Development – centralnie zarządzana, szeroka oferta szkoleń technicznych i biznesowych szytych na miarę potrzeb pracowników. Tak, aby każdy co roku stawał się coraz lepszy i był w stanie odpowiedzieć przed samym sobą czego konkretnie się nauczył.

“Cyfryzacja procesów kadrowych: Elektroniczny obieg dokumentów ZFŚS i innych dotyczących benefitów pracowniczych” PKP S.A,

Katarzyna Nowak

Projekt jest kontynuacją cyfryzacji procesów kadrowych w spółce. Celem projektu była cyfryzacja wszystkich dokumentów związanych z obsługą wniosków socjalnych pracowników spółki tzn. zastąpienie dotychczas funkcjonujących wniosków papierowych wnioskami elektronicznymi, zmiana sposobu obsługi klienta i obiegu dokumentów.

“Rozwijaj się z North” North.pl Sp. z o. o. Sp.k.,

Aleksandra Fijołek

Od 10 lat zarządza zespołem odpowiedzialnym za kreowanie i realizację polityki wynagrodzeń oraz programów benefitowych zapewniających konkurencyjność rynkową Wedla jako pracodawcy i umożliwiających przyciągnięcie oraz utrzymanie do firmy pracowników o pożądanych kompetencjach.

“System wirtualnych programów doceniania i motywacyjnych” Allianz Partners

Michał Szefer

Podstawowym założeniem projektu było wykształcenie w organizacji kultury doceniania oraz stworzenie programów motywacyjnych dla wszystkich pracowników. W ramach programu zostały wprowadzone takie programy jak: lider współpracy, proaktywny, mistrz jakości, mistrz rezerw i profesjonalista.

“Plebiscyt Wartości Deviniti” Deviniti Sp. z o.o.

Renata Iwaniec

Idea plebiscytu zrodziła się podczas obchodów rocznicy 15-lecia firmy. Dla pracowników był to sposób na wyróżnienie, docenienie i podziękowanie dla koleżanek i kolegów, z którymi najlepiej im się pracuje. Ogłoszenie wyników Plebiscytu Wartości odbyło się podczas uroczystej Gali połączonej z obchodami urodzin Deviniti.

“Całym sobą Poczuj FLOW” Credit Agricole Bank Polska S.A.

Anna Szlawska-Witczak

Program FLOW – Poczuj TO ma na celu wzrost świadomości i zdobycie wiedzy z zakresu motywatorów swoich, swojego przełożonego i członków zespołu realizując korzyści w 3 obszarach: dla doradców klienta, dla zespołu i w relacjach z szefem. Dodatkowo program wspiera akceptację różnorodności poprzez diagnozę różnych motywatorów u pracowników w sieci sprzedaży.

“Manager of Choice – projekt rozwoju kadry zarządzającej” Grupa Raben

Anita Koralewska-Ratajczak

Projekt rozwojowy “Manager of Choice” był prowadzony od września 2019 do grudnia 2020 roku. Celem projektu było m.in. wypracowanie i wdrożenie w Business Unitach Grupy najlepszych praktyk zarządzania zespołem, wzmocnienie kompetencji managerów i poprawa doświadczeń pracowników w całym cyklu życia organizacji.

“Traffit Pathways” Traffit Sp. z o.o.

Anika Osmólska

Projekt został stworzony z myślą o obecnych oraz przyszłych pracownikach firmy, jak i kandydatach. Założeniem projektu było aby obecni członkowie zespołu czuli się pewnie i bezpiecznie, dzięki jasnej ścieżce kariery oraz transparentnych stawkach finansowych przedstawionych na każdym poziomie kariery. Wdrożone rozwiązanie ma również wspomóc pracowników, którzy dopiero dołączą do firmy, aby od początku wiedzieli co ich czeka, jakie szanse rozwoju i możliwości awansu.

Holistyczny pakiet benefitów” Future Processing

Monika Woźnica

Celem wdrożonych benefitów było potraktowanie zespołu FP holistycznie, wykraczając poza zawodowe kwestie. Ukazanie, że pracodawca może partnerować także w codzienności każdego z FP-owiczów. W pakiecie benefitów znalazły się m.in.: team złota rączka, rentownia i mieszkania do pracy zdalnej. W ramach strategii EB wprowadzono rozwiązanie - walutę, którą nie są dobra materialne, a doświadczanie - Hunger for experiences to share (not things).

“Digitalizacja procesów HR i zmiana kultury komunikacji w firmie” SERIS KONSALNET HOLDING S.A.

Katarzyna Budzik

Projekt zakładał zbudowanie środowiska w którym pracownicy dostaną dostęp do platformy i niezależnie od miejsca zatrudniania będą mieli możliwość samoobsługi w zakresie wyboru benefitów, pobrania niezbędnej dokumentacji, otrzymania dofinansowania, czy uzyskania niezbędnych informacji z życia firmy, skorzystania ze szkoleń pracowniczych. Odbiorcami tego projektu byli wszyscy pracownicy grupy SERIS w Polsce. Około 19 tysięcy osób zatrudnionych.

“#BezpiecznizIntrum w pandemii" - innowacyjne podejście do employer brandingu w pandemii “ Intrum Sp. z o.o.

Agnieszka Surowiec

Celem projektu „#BezpiecznizIntrum w pandemii” było: zadbanie o wellbeing pracowników, ograniczenie stresu, zadbanie o efektywność pracy w firmie, odpowiedni przepływ informacji na linii pracodawca – pracownicy oraz na linii pracownicy – pracownicy w bardzo specyficznym momencie jakim był wybuch pandemii Covid-19 i w kolejnych miesiącach. Odbiorcami projektu było 400 pracowników Intrum, kadra menadżerska, pracownicy niższego szczebla oraz pracujący zdalnie w czasie pandemii.

“Preboarding – nowe podejście Objectivity do komunikacji z kandydatami, którzy przyjęli ofertę i czekają na swój pierwszy dzień pracy” Objectivity Ltd.

Wojciech Filipkowski

Celem projektu jest utrzymanie komunikacji i unikalnego kontaktu z osobami, które przeszły proces rekrutacji i (na przykład) ze względu na okres wypowiedzenia w poprzedniej firmie, oczekują na dzień zatrudnienia w Objectivity. Dodatkowym celem jest utrzymanie stałego kontaktu z osobami, które ze względu na długi okres wypowiedzenia, mogą dołączyć do firmy po dłuższym okresie oczekiwania – np. po trzech miesiącach od otrzymania oferty pracy.

“Projekt i budowa maszyny pakującej FS 120 – nowe kompetencje i możliwości dla firmy Formeleon” FORMELEON Sp. z o.o.

Łukasz Jezusek

W ramach projektu zaprojektowano i wdrożono do produkcji nową maszynę pakującą FS 120. Głównym założeniem było to, aby wszelkie procesy na etapie projektu, konstrukcji oraz instalacji maszyny u Klienta były przeprowadzane samodzielnie przez zespół firmy Formeleon. W związku z tym jest to projekt kluczowy, ponieważ przenosi organizację pracy oraz kompetencje pracowników na wyższy poziom, przez co wzrasta konkurencyjność firmy na globalnym rynku.

“Lider w świecie VUCA” Polska Grupa Farmaceutyczna S.A.

Joanna Walczak

W czasie pandemii z perspektywy branży farmaceutycznej niezwykle ważne jest sprawne i skuteczne docieranie leków do aptek. Polska Grupa Farmaceutyczna wychodząc naprzeciw tym potrzebom postawiła na rozwój umiejętności zarządzania u kierowników średniego i niższego szczebla hurtowni farmaceutycznej w Łodzi. Projekt realizowany był od 09.2020 do 03.2021.

“Przede wszystkim ludzie - procesy HR elastycznie dostosowane do zespołu, od preonboardingu po outplacement EENGINE.pl Sp. z o. o.”

Anna Kaznodziej

Wśród założeń projektu znalazły się: poprawa “candidate experience”,przyciągnięcie do firmy interesujących specjalistów, zapewnienie im środowiska pracy, które skłoni ich do rozwoju i zmniejszenie rotacji w zespole. Wiązało się to z tym aby od momentu wejścia w proces rekrutacyjny pracownik miał poczucie, że EENGINE to dobry wybór.

“Przede wszystkim ludzie - procesy HR elastycznie dostosowane do zespołu, od preonboardingu po outplacement EENGINE.pl Sp. z o. o.”

Patrycja Białooka

Wśród założeń projektu znalazły się: poprawa “candidate experience”,przyciągnięcie do firmy interesujących specjalistów, zapewnienie im środowiska pracy, które skłoni ich do rozwoju i zmniejszenie rotacji w zespole. Wiązało się to z tym aby od momentu wejścia w proces rekrutacyjny pracownik miał poczucie, że EENGINE to dobry wybór.

“Orange - WłączOne” Orange Polska

Renata Szatecka

Merytorycznie celem projektu było zainteresowanie kobiet technologiami, zwiększenie świadomości kobiet o możliwościach kariery w technologiach i o działaniach Orange w zakresie gender equality. Kontekstowo kampania WłączOne, skierowana do potencjalnych kandydatek, miała korespondować tematycznie i stylistycznie z wewnętrznymi działaniami Orange pt. Razem.one, skoncentrowanymi na wspieraniu kobiet wewnątrz organizacji.

“Orange - WłączOne” Orange Polska

Edyta Pawlik

Merytorycznie celem projektu było zainteresowanie kobiet technologiami, zwiększenie świadomości kobiet o możliwościach kariery w technologiach i o działaniach Orange w zakresie gender equality. Kontekstowo kampania WłączOne, skierowana do potencjalnych kandydatek, miała korespondować tematycznie i stylistycznie z wewnętrznymi działaniami Orange pt. Razem.one, skoncentrowanymi na wspieraniu kobiet wewnątrz organizacji.

Zwyciężczynie konkursu People Innovation

"Holistyczny pakiet benefitów” Future Processing
Monika Woźnica

Celem wdrożonych benefitów było potraktowanie zespołu FP holistycznie, wykraczając poza zawodowe kwestie. Ukazanie, że pracodawca może partnerować także w codzienności każdego z FP-owiczów. W pakiecie benefitów znalazły się m.in.: team złota rączka, rentownia i mieszkania do pracy zdalnej. W ramach strategii EB wprowadzono rozwiązanie - walutę, którą nie są dobra materialne, a doświadczanie - Hunger for experiences to share (not things).

“Traffit Pathways” Traffit Sp. z o.o.
Anika Osmólska

Projekt został stworzony z myślą o obecnych oraz przyszłych pracownikach firmy, jak i kandydatach. Założeniem projektu było aby obecni członkowie zespołu czuli się pewnie i bezpiecznie, dzięki jasnej ścieżce kariery oraz transparentnych stawkach finansowych przedstawionych na każdym poziomie kariery. Wdrożone rozwiązanie ma również wspomóc pracowników, którzy dopiero dołączą do firmy, aby od początku wiedzieli co ich czeka, jakie szanse rozwoju i możliwości awansu.

“Manager of Choice – projekt rozwoju kadry zarządzającej” Grupa Raben
Anita Koralewska-Ratajczak

Projekt rozwojowy “Manager of Choice” był prowadzony od września 2019 do grudnia 2020 roku. Celem projektu było m.in. wypracowanie i wdrożenie w Business Unitach Grupy najlepszych praktyk zarządzania zespołem, wzmocnienie kompetencji anagerów i poprawa doświadczeń pracowników w całym cyklu życia organizacji.

Pobierz aż 152 strony

Pobierz 20 case study

Zainspiruj się innowacyjnymi, praktycznymi rozwiązaniami wdrożonymi przez finalistów People Innovation